دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود
سرخط خبرها

۴۰۰ واحد فست فود بدون مجوز در مشهد فعالیت می‌کنند

  • کد خبر: ۴۶۵۱
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
۴۰۰ واحد فست فود بدون مجوز در مشهد فعالیت می‌کنند
اگر مساحت شهر مشهد را در نظر بگیریم و تعداد واحد‌های فعال فست فود را باید عنوان کرد به صورت تقریبی در مشهد هر ۱۸ متر یک واحد فست فود فعال است.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از اقتصادآنلاین، تغییر عادات غذایی مردم، زندگی ماشینی و علاقه به غذا‌های آماده، پرچرب و پرکالری سبب شکل‌گیری تعداد زیادی فست‌فود در سطح شهر مشهد شده است.
فاصله این واحد‌ها با توجه به اینکه قانون حریم صنفی وجود ندارد از یکدیگر بسیار کوتاه شده است، به طوری که طبق مساحت مشهد می‌توان گفت هر ۱۸ متر در مشهد به صورت میانگین یک واحد فست فود ایجاد شده است، تا جایی که در بلوار وکیل آباد مشهد در هر چند قدمی شاهد شکل‌گیری مغازه‌های فست فود و تهیه غذا هستیم که نظر جوانان و خانواده‌ها را به خود جلب می‌کند. به ویژه در آخر هفته و روز‌های تعطیل صف‌های طولانی برای خریداری این نوع مواد غذایی شکل می‌گیرد.
اما آن چه در این میان حائز اهمیت است توجه به بهداشت و سلامت تهیه غذا‌های آماده و اطمینان از وجود نظارت بر روی آن‌ها است؛ بنابراین برای اطلاع از میزان نظارت بر این واحد‌ها و وضعیت سلامت محیطی آن‌ها، با رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذا‌های فانتزی مشهد به گفتگو می‌نشینیم.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذا‌های فانتزی مشهد گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ واحد فست فود در مشهد فعالیت می‌کنند.
ابوالقاسم کاشفی وحدتی اظهار داشت: تعداد فست فود‌های زیر پوشش این اتحادیه در سطح کلانشهر مشهد دوبرابر رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و واحد‌هایی است که غذا‌های سنتی و رایج را طبخ و عرضه می‌کنند که در حدود ۱۰۰۰ تا است.
وی افزود: در این اتحادیه ماهیانه بین ۴۰ الی ۵۰ پروانه فعالیت صادر شده و ۳۰ الی ۴۰ پروانه باطل می‌شود.
کاشفی وحدتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۴۰۰ واحد فست فود بدون مجوز در مشهد فعالیت می‌کنند که ۸۰ تا از این تعداد تاکنون پلمب شدند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذا‌های فانتزی مشهد ادامه داد: البته از این تعداد واحد بدون مجوز، اکثر آن‌ها در مراحل گرفتن مجوز هستند، اما مشورت نکردن متقاضیان با اتحادیه‌ها در زمینه راه‌اندازی واحد خدماتی سبب شده که حدود ۷۰ درصد از واحد‌های صنفی ما با مشکلات مالی روبه‌رو شوند.
وی اضافه کرد: متاسفانه در مشهد واحد‌های صنفی وجود دارند که از نظر مالی در وضعیت قرمز هستند، اما برای فروش بیشتر با توجه افزایش مواد اولیه قیمت‌های خود را ثابت یا کاهش دادند.
کاشفی وحدتی با اشاره به اینکه فست‌فود‌های زیر پله‌ایی بیشتر در مناطق کم برخوردار شهر مشهد فعالیت می‌کنند، گفت: این فست‌فود‌ها از مواد اولیه با کیفیت پایین‌تری استفاده می‌کنند، اما باتوجه به اینکه مردم در این مناطق به دنبال جنس ارزان‌تر هستند از استقبال خوبی برخوردار هستند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده‌های گوشتی، اغذیه و پیتزا و غذا‌های فانتزی مشهد همچنین بدون اشاره به آمار مشخص، میزان فروش فست فود‌ها را امسال تاکنون در این کلانشهر بسیار مطلوب توصیف و بیان کرد: ارقام و فروش بالای فست فود در مشهد نشان می‌دهد که زائران و مجاوران در روز‌های مختلف سال به ویژه طی ایام نوروزی بیش از غذا‌های سنتی متقاضی خرید و صرف انواع فست فود هستند.
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تولید فست فود، پیش از سال جدید اعضای صنف فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذا‌های فانتزی مشهد نرخ پیشنهادی خود را به اتحادیه ارائه کردند. اتحادیه نیز با در نظر گرفتن وسع اقتصادی مردم نرخ جدید مناسبی را برای انواع فست‌فود در سال ۱۳۹۸ اعلام نموده است.
کاشفی وحدتی در ادامه با اشاره به نحوه نظارت بر قیمت‌ها و موارد بهداشتی فست فود‌ها در مشهد گفت: بازرسان ماهیانه حداقل یک نوبت بازرسی و نظارت را از واحد‌های فست فود در مشهد انجام می‌دهند، تعیین نرخ قیمت‌ها هم با تایید اتحادیه اعمال می‌شود.
وی ادامه داد: برای واحد‌هایی که بهداشت فردی، محیطی و بهداشت فراوری مواد غذایی را رعایت نکنند اخطاریه صادر می‌شود و در مواردی که تخلف از شدت بیشتری برخوردار باشد اقدام به پلمب و معرفی صاحبان آن واحد به مراجع غذایی می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->